25. 04. 2014.
Десетице прве стотине
презентација
Математика
Школа:”Бранко Радичевић“ | НаставникБиљана Тодоровић | Разред и одељење:први | Датум:29.01.2014. | ||
Редни број часа
91. |
Наставна тема: Мерење и мере | ||||
Наставна јединица: Новац.Новчанице од 1,2, 5, 10 динара | |||||
Циљ часа: упознавање с металним и папирним новцем и усвајање новчаних јединица; упознавање вредности новчаница од 1, 2, 5 и 10 динара и поступка плаћања; коришћење новца у свакодневном животу | |||||
Претходна наставна јединица:Бројеви до 10 | |||||
Наредна наставна јединица: Новац.Новчанице од 2, 5, 10 динара | |||||
Тип часа: обрада | |||||
Облик рада: фронтални, индивидуални, групни рад | |||||
Наставна средства: новчићи и новчанице, уџбеник 58. страна, новчанице од 1, 2, 5 и 10 динара, ППТ | |||||
ЗАДАЦИ ЧАСАОбразовни:ВаспитниФункционални | Упознати и усвојити новчане јединице и апоене (новчанице) које доприносе потпунијем усвајању ипримени бројева прве десетице. Приказати и објаснити да свака ствар има своју вредност. Јединица меревредности је новчана јединица, код нас 1 динар. Знања применити у текстуалним задацима и свакидашњимситуацијама. | ||||
Развијање уредности, тачности, упорности при решавању задатака и развијање сарадничког односа међу ученицима. | |||||
Развијање мишљења, памћења, уочавања, логичког закључивања, упоређивања.Примена стеченог знања у свакодневном животу (одлазак у продавницу) | |||||
Корелација Унутрашња корелација: математика-бројеви до 10 –растављање бројева Хоринзонтална корелација: ,ликовна култура,српски језик | |||||
Стандарди постигнућа: 1МА.1.4.1. Уме да изрази одређену суму новца преко различитих апоена и рачуна са новцем у једноставним ситуацијама | |||||
Ток и садржај часа |
|||||
Уводни део часаАнализа провере знања.Кроз разговор са децом о куповини , доћи ћемо до појма новац.Да ли иду у продавницу, шта обично купују, да ли знају шта је кусур?
Ученици сигурно познају све новчанице, али их треба именовати и утврдити њихову вредност. Главни део часа
Истицање циља часа- Најављујем да ћемо учити о новцу, новчаницама 1,2,5,10 динара. Основна новчаница у Србији је динар,а у употреби су метални и папирни новац. 1динар скраћено записујемо 1 дин. На слици су металне новчанице: 1 динар ,2 динара,5 динара ,10 динара На слици је папирна новчаница : 10 динара Уочити да се новчанице разликују по материјалу од којег су направљене, по боји, величини и слици на новчаници, и да је на свакој записана вредност. -Ученици уочавају и именују новчанице –Ређамо новчанице која има најмању вредност до новчанице која има највећу вредност. – Цртају новчанице у свесци. Показати како се пресликава метални новчић – ставити новчић испод листа свеске и затим прећи по тој површини графитном оловком. Цртам на табли новчић од 3 динара и новчаницу 7 од динара. Ученици би требало да знају да ове новчанице не постоје, а ако нису упознати, скренути им пажњу да постоје само одређене новчанице, а да ми њиховим комбиновањем добијамо различите вредности. Затим их питати како ће исконбиновати 6 и 8 динара. – рад ученика на припремљеним задацима 1. Нацртај новчаницу од 2 и новчаницу од 1 динара. Колико је то динара? 2. Имам 10 динара. Балон кошта 6 динара. Ако купим балон, колико ми новца остаје? 3. Имао сам 8 динара. Колики ми је кусур продавачица вратила ако је жвака коштала 5 динара? 4. Купила сам чоколадицу за 10 динара и дала сам 2 новчића. Које сам новчиће дала? Завршни део часа
У завршном делу часа наставник тражи од ученика да нацртају више група новчића тако да у свакој има по 10 динара. -Игра: “ У продавници“. ( Игру осмислити према искуству ученика у свакодневном животу и окружењу у којем живе.) Анализа часа (запажања наставника) novac Презентација
|
|||||
– | |||||