Поставите коментар

Ко ти помаже у саобраћају

Методички подаци о часу бр. 15

Наставна тема

СВЕТ КОЈИ ПОЗНАЈЕШ И ВОЛИШ

Од куће до школе

Наставна јединица Ко ти помаже у саобраћају
Претходна наставна јединица Поруке свуда око нас
Наредна наставна јединица На улици
Тип часа Обрада
Образовни задаци:. Стицање знања о основним појмовима у саобраћају , о реду, безбедности, култури и правилима понашања у саобраћају .Усвајање знања о томе ко регулише саобраћај – семафор, саобраћајни знаци и саобраћајни полицајац.
Функционални задаци: Оспособљавање ученика да схвате и уоче последице непримереног понашања у саобраћају;  за разликовање основних саобраћајних појмова и учесника у саобраћају (пешака, возача и путника)Оспособљавање ученика за безбедно учествовање у саобраћају.
Васпитни задаци: Развијање свести ученика о значају саобраћаја, неопходности поштовања саобраћајних прописа и правила и култури понашања у саобраћају.
Наставне методе -Демонстративна метода- вербална метода, кооперативно учење (активна настава), учење откривањем, игра.
Наставна средства и  потребан материјал -уџбеник, стр. 20 и 21. и радна свеска  на 30. и 31. стррани, песме о семафору и саобраћају , колаж папир,
Активности ученика/ца -Упознају се са  правилима понашања у саобраћају- решавају  задатке постављањем илустрација  на одговарајућа места-уочавају понашање суседа  и вршњака  у насељу- прављење саобраћајних знакова
Активности наставника -Упозорава ученике  на важност поштовања  саобраћајних правила- усмерава рад на  задатку са изрезивањем одређених прилога  и  постављање на одговарајућим местима- захтева детаљна објашњења   код првог задатка  у радној свесци  на 31. страни  и образложења- издвајање најуспешније направљених саобраћајних  занкова
Резултати часа- исходи Ученици ће:- сазнати важна саобраћајна правила која ће им  омогућавати безбедност-  сагледавати правила  осталих   учесника у саобраћају како би  обезбедили себи  најбезбедније учешће у њему
Корелација -Гордана Илић: Чаробни свет музикеСаобраћајац,Српски језик
Нивои постигнућа: : Ниво 1 – Уме да наведе врсте саобраћајних средставаНиво 2 – Познаје саобраћајна правила и понаша се у складу са њимаНиво 3 – Разуме важност поштовања саобраћајних правила.
Стандард: 1ПД.1.5.2.- зна основна правила понашања у породици, школи и насељу
Коришћена литература Уџбеник, Свет око нас, Биљана Животић, Клет, Гугл претраживач, ППТ-ДВД-Серија: Зебра, знак, семафор…АМСС, Медијски јавни сервис-РТС,  Република Србија Министарство просвете и спорта, МУП Републике Србије , ПГП-РТС.2006.

Ток часа:

Уводни део часа- 5 минута Понављамо градиво са претходног часа.Подсећање на песмицу коју су научили у предшколском-Семафор (слајд 2).
Главни део часа- 35 минута Ученици се упознају са семафором . Водимо разговор о томе колико они познају шта која боја означава на семафору.Показујем семафор за возаче (слајд 3).(Ученик који има потешкоћа у развоју помаже ми око демонстрације модела семафора)Ученици цртају у свескама семафор за возаче уз моју помоћ (ако треба)

Семафор за пешаке (слајд 4), Показујем ученицима модел семафора. Цртање модела семафора у свесци.

У саобраћају нам помаже и саобраћајни полицајац (слајд 5). Водимо разговор шта од којих положаја полицајца означава.

Саобраћајни знакови- ако ученици знају неки знак, цртамо их, ако не, цртамо оне из уџбеника или са слајда (слајд 6)

Демонстримамо прелазак  улице (један од ученика који демонстрира прелазак преко обележеног пешачког прелаза, је и ученик са потешкоћама у учењу).

Завршни део часа- 5 минута – Понављамо научено градиво на овом часу.Ученици добијају домаћи задатак да код куће нацртају један собраћајни ѕнак који знају.Евалуација часа, како им се свидео данашњи час? Своје импресије са часа исказаће кроз цртање одређеног смајлија (задовољан, равнодушан, тужан) слајд 7
(Само)евалуација и корекција часа

Методички подаци о часу бр. 16

Наставна тема

СВЕТ КОЈИ ПОЗНАЈЕШ И ВОЛИШ

Од куће до школе

Наставна јединица Како прелазиш улицу
Претходна наставна јединица Ко ти помаже у саобраћају
Наредна наставна јединица Провера пустоловних знања и вештина
Тип часа Обрада
Циљеви  и задаци часа – деца треба да упознају најчешће ситуације у којима је угрожена њихова и безбедност других учесника у саобраћају и како у њима треба поступати;- схвате зашто је важно да се придржавају правила понашања у саобраћају;- разуме значај видљивости у саобраћају;- науче да безбедно прелазе улицу;

– науче да процене који је пут од куће до школе најбезбеднији и да га користе.

Наставне методе -илустративно-демонстративна метода- практични радови ученика- вербална метода
Наставна средства и  потребан материјал Радна свеска , стр. 32-33, саобраћајни знакови направљени на претходном часу, играчке модели превозних средстава, луткице
Активности ученика/ца -Увежбавање ситуација из саобрађаја на  са макетама и играчкама- увежбавање преласка преко улице  на пешачком прелазу-  сналажење на раскрсници
Активности наставника – проблематизује ситуације   код ученика и тражи од њих да пронађу најбезбеднија решења- омогуђава сусрет са саобраћајцем
Резултати часа- исходи Ученици ће:-сагледавати све могућности кретања  у саобраћају и бирати најбезбеднију  могућност-  детаљно представити  свој пут од куће до школе   указујући  на најопаснија местаобогађивати свој речник новим   терминима карактеристичних за саобраћај
Корелација -Физичко васпитање – Кретање на различите начине-Ваннаставне активности- Школе у природи-час одељенске заједнице –  Излети
Коришћена литература Рајић В. Љубиша: Деца у саобраћају,  ЦИП-Каталогизација у публикацији , Народна библиотека Србије, Београд,2003.

Ток часа:

Уводни део часа- 7 минута – Разговор  о простору за играње. Дискусија о томе колико је безбедан. Постоји ли простор за игру лоптом у твојој улици? Где се он налази? Где се треба играти ако таквог простора нема?
Главни део часа- 30 минута -На већем картону може се направити модел раскрснице . Користећи играчке, луткице и моделе знакова деца опонашају ситуације из саобраћаја и тако понављају правила научена на претходном часу. Учитељ им задаје да се “пешаци“ и “возила“ крећу на различите начине. Може се радити и по групама. У том случају учитељ треба да припреми онолико модела раскрснице колико има група.-Рад на задацима из радне свеске  са стане  32 и 33.-Предложити родитељима да се исто вежба са децом код куће, пут до најближе продавнице, до комшије, баке….
Завршни део часа- 8 минута Израђивање саобраћајног бонтона:   као плакат, књига, календар, информатор, водич….Фотографисати, прикупљати слике, приче. Све фотографисане ситуације, цртане, испричане лепити, доцртавати, означити бојама и симболима, истаћи шта је важно  за пешаке, возаче и путнике и по могућству  иштампати. Направити  зидне новине  и изложбу радова на тему о саобраћају.На пример:Ако си возач не труби без разлога; Ако си пешак никад не претрчавај улицу;

Ако си путник у аутобусу, не гурај друге око себе, уступи место, не галами

(Само)евалуација и корекција часа
Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

ШКОЛИЦА СВЕЗНАЛИЦА

Блог одељења I-3

Хајде да се играмо

Сајт за децу, учитеље и родитеље - аутор Љиља Павловић

✿ РАДОСНА УЧИОНИЦА ✿

У ОВОЈ УЧИОНИЦИ РАСТУ НАЈЛЕПШИ ЦВЕТИЋИ, РАЗЛИЧИТИХ БОЈА И МИРИСА, А ИПАК ТОЛИКО СЛИЧНИ ДА НЕ МОГУ ЈЕДНИ БЕЗ ДРУГИХ!!! Ово је место за све учитеље, ученике, родитеље и оне који воле школу. На блогу можете пронаћи разне материјале о инклузији, као и све друге погодне за рад у разредној настави. Такође можете пронаћи и занимљиве фотографије и догађаје из школског живота, као и разне занимљиве идеје и презентације. Надам се да ће ова онлајн учионица бити место где ћете време увек проводити са осмехом...

Чуда се, ипак, дешавају!

Све што се школе тиче - цртежи, песме...и свакојаке приче!

Златица Геров

ЛИЧНИ ПОРТФОЛИО

Испеци па реци деци

Ђурђица Стојковић

СВЕТ У НАШИМ РУКАМА

Само заједничким снагамо стварамо потпуну личност.

ШКОЛИЦА СВЕЗНАЛИЦА

Блог одељења I-3

Хајде да се играмо

Сајт за децу, учитеље и родитеље - аутор Љиља Павловић

✿ РАДОСНА УЧИОНИЦА ✿

У ОВОЈ УЧИОНИЦИ РАСТУ НАЈЛЕПШИ ЦВЕТИЋИ, РАЗЛИЧИТИХ БОЈА И МИРИСА, А ИПАК ТОЛИКО СЛИЧНИ ДА НЕ МОГУ ЈЕДНИ БЕЗ ДРУГИХ!!! Ово је место за све учитеље, ученике, родитеље и оне који воле школу. На блогу можете пронаћи разне материјале о инклузији, као и све друге погодне за рад у разредној настави. Такође можете пронаћи и занимљиве фотографије и догађаје из школског живота, као и разне занимљиве идеје и презентације. Надам се да ће ова онлајн учионица бити место где ћете време увек проводити са осмехом...

Чуда се, ипак, дешавају!

Све што се школе тиче - цртежи, песме...и свакојаке приче!

Златица Геров

ЛИЧНИ ПОРТФОЛИО

Испеци па реци деци

Ђурђица Стојковић

СВЕТ У НАШИМ РУКАМА

Само заједничким снагамо стварамо потпуну личност.

%d bloggers like this: