Поставите коментар

Математика

25. 04. 2014.

Десетице прве стотине

презентација

desetice prve stotine

 

Математика

Школа:”Бранко Радичевић“ НаставникБиљана Тодоровић Разред и одељење:први   Датум:29.01.2014.
Редни број часа

91.

Наставна тема: Мерење и мере
Наставна јединица: Новац.Новчанице од 1,2, 5, 10 динара  
Циљ часа: упознавање с металним и папирним новцем и усвајање новчаних јединица;  упо­зна­ва­ње вред­но­сти нов­ча­ни­ца од 1, 2, 5 и 10 ди­на­ра и по­ступ­ка пла­ћа­ња; ко­ри­шће­ње нов­ца у сва­ко­днев­ном  жи­во­ту
Претходна наставна јединица:Бројеви до 10 
Наредна наставна јединица:  Новац.Новчанице од 2, 5, 10 динара 
Тип часа: обрада
Облик рада: фронтални, индивидуални, групни рад  
Наставна средства:  новчићи и новчанице, уџ­бе­ник  58. стра­на, новчанице од 1, 2, 5 и 10 динара, ППТ
ЗАДАЦИ ЧАСАОбразовни:ВаспитниФункционални  Упознати и усвојити новчане јединице и апоене (новчанице) које доприносе потпунијем усвајању  ипримени бројева прве десетице. Приказати и објаснити да свака ствар има своју вредност. Јединица меревредности је новчана јединица, код нас 1 динар. Знања применити у текстуалним задацима и свакидашњимситуацијама.
Развијање уредности, тачности, упорности при решавању задатака и развијање сарадничког односа међу ученицима.
Развијање мишљења, памћења, уочавања, логичког закључивања, упоређивања.Примена стеченог знања у свакодневном животу (одлазак у продавницу)
Корелација   Унутрашња корелација: математика-бројеви до 10 –растављање бројева Хоринзонтална корелација: ,ликовна култура,српски језик
Стандарди постигнућа: 1МА.1.4.1. Уме да изрази одређену суму новца преко различитих апоена и рачуна са новцем у једноставним ситуацијама

Ток и садржај часа

   Уводни део часаАнализа провере знања.Кроз разговор са децом о куповини , доћи ћемо до појма новац.Да ли иду у продавницу, шта обично купују, да ли знају шта је кусур?

Ученици сигурно познају све новчанице, али их треба именовати и утврдити њихову вредност.

Главни део часа

 

Истицање циља часа- Најављујем  да ћемо   учити о новцу, новчаницама 1,2,5,10 динара.

Основна новчаница у Србији је динар,а у употреби су метални и папирни новац.

1динар скраћено записујемо 1 дин.

На слици су металне новчанице:

1 динар ,2 динара,5 динара ,10 динара

На слици је папирна новчаница :    10 динара

Уочити да се новчанице разликују по материјалу од којег су направљене, по боји, величини и слици на новчаници, и да је на свакој записана вредност.

-Ученици уочавају и именују новчанице

–Ређамо  новчанице која има најмању вредност до новчанице која има највећу вредност.

–  Цртају новчанице у свесци.

Показати како се пресликава метални новчић – ставити новчић испод листа свеске и затим прећи по тој површини графитном оловком.

Цртам  на табли  новчић од 3 динара и новчаницу 7 од  динара. Ученици би требало да знају да ове новчанице не постоје, а ако нису упознати, скренути им пажњу да постоје само одређене новчанице, а да ми њиховим комбиновањем добијамо различите вредности. Затим их питати како ће исконбиновати   6  и 8 динара.

– рад ученика на припремљеним задацима

1. На­цр­тај  нов­ча­ни­цу од 2 и нов­ча­ни­цу од 1 ди­на­ра. Ко­ли­ко је то ди­на­ра?

2. Имам 10 ди­на­ра. Ба­лон ко­шта 6 ди­на­ра. Ако ку­пим ба­лон, ко­ли­ко ми нов­ца оста­је?

3. Имао сам 8 ди­на­ра. Ко­ли­ки ми је кусур про­да­ва­чи­ца вра­ти­ла ако је жва­ка ко­шта­ла 5 ди­на­ра?

4. Ку­пи­ла сам чо­ко­ла­ди­цу  за 10 ди­на­ра и да­ла сам 2 нов­чи­ћа. Ко­је сам нов­чи­ће да­ла?

Завршни део часа

 

У завршном делу часа наставник тражи од ученика да нацртају више група новчића тако да у свакој има по 10 динара.

-Игра: “ У продавници“.

( Игру осмислити према искуству ученика у свакодневном животу и окружењу у којем живе.)

Анализа часа (запажања наставника)

         novac Презентација

 

                    

 

       

 

 
   
Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

ШКОЛИЦА СВЕЗНАЛИЦА

Блог одељења II-3

Хајде да се играмо

Сајт за децу, учитеље и родитеље - аутор Љиља Павловић

✿ РАДОСНА УЧИОНИЦА ✿

У ОВОЈ УЧИОНИЦИ РАСТУ НАЈЛЕПШИ ЦВЕТИЋИ, РАЗЛИЧИТИХ БОЈА И МИРИСА, А ИПАК ТОЛИКО СЛИЧНИ ДА НЕ МОГУ ЈЕДНИ БЕЗ ДРУГИХ!!! Ово је место за све учитеље, ученике, родитеље и оне који воле школу. На блогу можете пронаћи разне материјале о инклузији, као и све друге погодне за рад у разредној настави. Такође можете пронаћи и занимљиве фотографије и догађаје из школског живота, као и разне занимљиве идеје и презентације. Надам се да ће ова онлајн учионица бити место где ћете време увек проводити са осмехом...

Чуда се, ипак, дешавају!

Све што се школе тиче - цртежи, песме...и свакојаке приче!

Златица Геров

ЛИЧНИ ПОРТФОЛИО

Испеци па реци деци

Ђурђица Стојковић

СВЕТ У НАШИМ РУКАМА

Само заједничким снагамо стварамо потпуну личност.

ШКОЛИЦА СВЕЗНАЛИЦА

Блог одељења II-3

Хајде да се играмо

Сајт за децу, учитеље и родитеље - аутор Љиља Павловић

✿ РАДОСНА УЧИОНИЦА ✿

У ОВОЈ УЧИОНИЦИ РАСТУ НАЈЛЕПШИ ЦВЕТИЋИ, РАЗЛИЧИТИХ БОЈА И МИРИСА, А ИПАК ТОЛИКО СЛИЧНИ ДА НЕ МОГУ ЈЕДНИ БЕЗ ДРУГИХ!!! Ово је место за све учитеље, ученике, родитеље и оне који воле школу. На блогу можете пронаћи разне материјале о инклузији, као и све друге погодне за рад у разредној настави. Такође можете пронаћи и занимљиве фотографије и догађаје из школског живота, као и разне занимљиве идеје и презентације. Надам се да ће ова онлајн учионица бити место где ћете време увек проводити са осмехом...

Чуда се, ипак, дешавају!

Све што се школе тиче - цртежи, песме...и свакојаке приче!

Златица Геров

ЛИЧНИ ПОРТФОЛИО

Испеци па реци деци

Ђурђица Стојковић

СВЕТ У НАШИМ РУКАМА

Само заједничким снагамо стварамо потпуну личност.

%d bloggers like this: